אופיר כ"ץ: "גם המשטרה צריכה 'איזונים ובלמים"

    איתי גדסי No Comments on אופיר כ"ץ: "גם המשטרה צריכה 'איזונים ובלמים"

    יו"ר הוועדה שדנה בחוק בן גביר, אופיר כ"ץ התייחס לביקורת: "אנחנו לא צריכים איזונים ובלמים גם על המשטרה? כשמפכ"ל לשעבר משקר, כשניצב במשטרה אוסף חומרים על פוליטיקאים וכשתופרים תיק למפכ"ל מיועד – לא צריך איזונים ובלמים?!"

    צילום: נועם מושקוביץ/ דוברות הכנסת
    9:08
    05.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on עוד השבוע: הממשלה תפרסם את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המיוחדת לדיון בחוק הרחבת סמכויות השר לביטחון פנים, בראשותו של חה"כ אופיר כ"ץ ממשיכה בשעה זו בדיונים להכנת ההצעה לקריאה שניה ושלישית במליאה.

    בפתח הדיון היום (רביעי), נאם היו"ר ח"כ כ"ץ והגיב לחלק מהביקורת שנשמעת נגד ההצעה: "מהרגע הראשון של הדיונים אני כל הזמן שומע איזונים ובלמים, איזונים ובלמים. ואני שואל אנחנו לא צריכים איזונים ובלמים גם על המשטרה? זה לא שהיא חפה מטעויות.

    "אתמול ראינו מפכ"ל לשעבר (רוני אלשיך), שכל מדינת ישראל ראתה אותו בעבר אומר ״אני מכיר כל אות בחקירה״ ואתמול אמר שמעולם לא אמר את הדברים. מה זה עושה לאמון הציבור במשטרה? פה אנחנו לא צריכים איזונים ובלמים? איזונים ובלמים צריכים להיות מצד אחד?

    "כאשר אנחנו רואים שיטות חקירה שנעשו פה, אני לא יודע אם הן חוקיות אבל בטח שהן לא אנושיות שמדברים על זכויות נחקרים. פה אנחנו לא צריכים איזונים ובלמים? כשנחקר אומר שרוקנו לאמא שלו בת ה- 85 את חשבונות הבנק ולאשתו, ושייקחו לו את הילדים. פה לא צריך איזונים ובלמים? זה רק לצד אחד? כשניצב במשטרה אוסף חומרים על פוליטיקאים, והייעוץ המשפטי לממשלה בכלל לא מודע לזה, אז איפה האיזונים והבלמים למשטרה כשיש ניצב שאוסף חומרים ליום אחד מי יודע, אולי הוא יצטרך את זה.

    "כשיש בעיה של אמון הציבור עם שערוריות שניצבים מעורבים בהם, ובא השר ואומר אני אביא מפכ״ל מבחוץ (גל הירש) ומה עושים למפכ״ל הזה? תופרים לו תיק! פותחים נגדו חקירות להכתים אותו והוא כבר לא יכול להיות מפכ״ל. במשך שבוע מדברים פה על איזונים ובלמים. צריך גם איזונים ובלמים למשטרת ישראל. זה לא יכול להיות רק בצד אחד".

    בתוך כך, חה״כ סימון דוידסון מיש עתיד, כתב היום כי לדברי היועץ המשפטי בוועדה שדנה בחוק סמוטריץ׳, שר הביטחון המיועד גלנט יכול לשנות כל החלטה של השר הכפוף. "סמוטריץ׳ מודע לזה?", תהה דוידסון.



    0 תגובות